Неділя, 05.05.2024, 07:13
Сайт Мостенця Андрія Володимировича
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [13]
Педагогічна діяльність [42]
Позаурочна діяльність [10]
Виховна робота [2]
Гурткова робота [2]
Дистанційне навчання [16]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Виховна робота

Перший урок 2015-2016 н. р.
[ Викачати з сервера (27.8 Kb) ] 03.09.2015, 00:40

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ЛУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ЛУЦЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА I – III СТУПЕНІВ №13

 

 

 

 

 

 

 

 

Перший урок з теми:

 

Хай в серці кожної дитини живе любов до України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛУЦЬК - 2015

Дата: 01.09.2015 р.                       Клас: 8-Б              Урок: Перший урок

 

Тема: « Хай в серці кожної дитини живе любов до України »

 

 

Мета: виховувати в учнів 8-б класу патріотизм, любов до рідної землі, розширювати і поглиблювати знання про патріотизм, формувати шанобливе ставлення до героїв-патріотів України.

Обладнання і матеріали: державний прапор, карта України в національних кольорах, вишиті рушники, козацька булава, відео - сл.Ю.Рыбчинский, муз.Николо, Екатерина Бужинская - Україна-це ми!; відео "Запорозький марш" (Вогнем і мечем); відео "Герої не вмирають"; відео "Загиблим в Україні присвячується... Білі Лебеді у небесах..."; відео "Я люблю Україну свою! "

Хід уроку

  1. Мотивація. Вчитель розпочинає урок віршем Романа Нічіка

В українцях могутня сила,

Загартована ще в віках.

Що ніяка війна не зломила,

Та кайдани на Соловках.

В нас є дух, що спроможний жити,

До своєї землі любов.

Тож ніколи нас не схилити:

Для нас воля - основа основ!

 

  1. Мозковий штурм Батьківщина для мене…”

(Відео сл.Ю.Рыбчинский, муз.Николо, Екатерина Бужинская - Україна-це ми!)

Учитель пропонує учням продовжити речення:

  • Батьківщина для мене…
  • Я люблю Україну, бо…

Учитель. Любов до Батьківщини виявляється у патріотизмі. Патріотизм українців покликаний захистити національні інтереси своєї держави, дати новий імпульс духовному оздоровленню народу, формуванню в Україні громадянського суспільства, яке передбачає трансформацію громадянської свідомості, моральної, правової культури особистості, розквіт національної самосвідомості і ґрунтується на визнанні пріоритету прав людини. Патріотизм у сучасних умовах є нагальною потребою і держави, якій необхідно, щоб усі діти стали національно свідомими громадянами – патріотами, здатними в недалекому майбутньому забезпечити країні гідне місце в цивілізованому світі, а у випадку військової загрози змогли відстояти її незалежність та суверенітет, і особистості, яка своєю діяльнісною любов’ю до Батьківщини прагне досягти взаємності з метою створення умов для вільного саморозвитку і збереження індивідуальності; й суспільства, яке зацікавлене в тому, щоб саморозвиток особистості, становлення її патріотичної самосвідомості здійснювався на моральній основі.

Сьогодні про патріотизм говорять усюди. Як ви розумієте зміст цього поняття?

Учні відповідають, учитель підсумовує. Патріотизм – це любов до Батьківщини, свого народу, турбота про його благо, сприяння становленню й утвердженню України як суверенної, правової, демократичної, соціальної держави, нації, готовність відстояти її незалежність, служити і захищати її, розділити свою долю з її долею.

Скажіть мені, будь ласка, чи зможе захистити себе від агресії країна, в якій не має патріотів? (Діти відповідають). Країна, яка не зростила патріотів не має права на життя, бо вона не спроможна боротися за свою цілісність, за свою свободу. Україна впродовж століть боролась за незалежність. І зараз знову у кривавій боротьбі відстоює право на своє життя, на свою свободу, право на європейський вибір.

Учитель. Вибором України завжди була воля, свобода, незалежність, державність, європейськість. Цей вибір ціною власного життя виборювали українські патріоти-герої. Яскравими представниками такого гідного товариства були славетні козаки з їхніми традиціями, правилами, секретами.

                              Відео "Запорозький марш" (Вогнем і мечем)

 

Саме козацькій державі найбільше проявились демократичні цінності нашого народу. Прикладом може слугувати перша конституція на теренах сучасної Європи, конституція Пилипа Орлика. Ось короткі відомості про цього гетьмана і його закони.

3. Про автора

          Пилип Орлик (1672 — 1742)– гетьман України в еміграції (1710—1742). Закінчив Києво-Могилянську колегію, з 1698 р. – кафедральний писар Київської митрополії. З 1702 р. служив у Генеральній військовій канцелярії, став генеральним писарем (1706 р.). Після Полтавської битви разом із Іваном Мазепою перебрався до Бендер, де поставив за мету створення антиросійської коаліції для вирішення українського питання. Помер в Яссах. У квітні 1710 року при обранні гетьманом складає «Пакти й конституції законів та вольностей Війська Запорозького», які пізніше дістали назву Конституції Пилипа Орлика, яка стала однією з перших конституцій Європи. Нею Пилип Орлик зобов'язувався обмежити гетьманські прерогативи, зменшити соціальну експлуатацію, зберегти особливий статус запорожців і боротися за політичне й церковне відокремлення України від Росії.

        У 2015 році «Пактам й Конституціям прав і вольностей Війська Запорізького» виповнилося 305 років.

4. Про Конституцію Пилипа Орлика

(з книги Миколи Томенка «Історія української Конституції»)

       «Пакти й Конституції», написані гетьманом Війська Запорозького Пилипом Орликом та його сподвижниками Г.Герциком, А.Войнаровським, прийняті 5 квітня 1710 року у Бендерах, і є першою українсь­кою Конституцією в сучасному її розумінні. «Пакти й Конституції законів та вольностей Війська Запорозького» складені як угода між гетьманом та Військом Запорозьким (народом України), що було характерним для західноєвропейської традиції і відрізнялося від ідей східного патримоніалізму.

        Конституція складається з преамбули та 16 параграфів, де сформульовані головні принципи побудови держави. У преамбулі схематично викладено історію Війська Запорозького – всього малоросійського народу. Тут Пилип Орлик витворив історико-політичний міф про те, що першим прийняв християнство каган «хозарів-козаків», а не князь Володимир Святославович. У такий спосіб документ закладав, так би мовити історичний пріоритет Української держави та козаків, які на думку Пилипа Орлика, були попередниками Володимира Великого в процесі прилучення українських земель до європейської цивілізації. Зазначена схема (хозари-козаки – оборонці народу на території України) стала підґрунтям ідеї окремішності русько-малоросійського-українського народу та його природного права на власну державу. Ця ідея в більш розширеному , але завуальованому вигляді пізніше була подана в «Історії Русів» (1818—1822 рр.).

5. Історія повторюється

Як і багато років тому наш народ знову змушений боротись за свої права, свою свободу, зрештою свій цивілізаційний вибір. Адже саме після відмови Віктора Януковича від європейського вибору розпочалась революція, пізніше окупація Криму і врешті захоплення частини України.

6. Розповідь вчителя

Славними продовжувачами традицій козаків були представники дисидентського рухуна Україні (Г. Григоренко, В. Стус, В. Марченко, Є. Сверстюк, В. Чорновіл, Л. Лук’яненко, І. Дзюбата інші).

Однією із найвидатніших постатей цього руху був В’ячеслав Чорновіл. Згадаємо про основні віхи його життя.

4 вересня 1965 року В’ячеслав Чорновіл виступив разом з Іваном Дзюбою та Василем Стусом у кінотеатрі "Україна" на прем'єрі фільму Параджанова "Тіні забутих предків" з протестом проти арештів української інтелігенції. За відмову давати свідчення на закритому суді братів Горинів В. Чорновола засудили до трьох місяців примусових робіт. Наступний вирок у листопаді 1967 року — жорстокіший: 3 роки ув'язнення в таборах суворого режиму. Причиною і цього разу виявилася журналістика: В’ячеслав Чорновіл уклав документальну збірку "Лихо з розуму" (Портрети двадцяти "злочинців"), де подав матеріали про арештованих у 1965 році шістдесятників. Після звільнення 1969 року з великими труднощами вдалося влаштуватися на роботу. Під час відомої страхітної загальноукраїнської "зачистки" 1972 року його арештовують знову — попереду суд і вирок: 6 років таборів і три роки заслання. Це знову суд над журналістом. На початку 1978 року був відправлений етапом на заслання в с. Чаппанду (Якутія), де працював чорноробом у радгоспі, пізніше в Нюрбі — постачальником. 22 травня 1979 року Чорновіл став членом Української гельсінської групи.

Від часу створення (8—10 вересня 1989 року) Народного Руху України (НРУ) — член Руху та його Великої Ради, з березня 1992 — співголова, а з грудня 1992 року — голова НРУ. Він і донині залишається стратегічним генієм українського національного самоусвідомлення, структурований практикою філософ дисидентства, людина вершинної суспільно-демократичної думки XX століття.

Саме завдяки таким патріотам України наша країна стала державою суверенною, вільною, незалежною. 

Двадцять три роки незалежності пройшли мирно. Виросло нове покоління свідомих українців, яке пошановує традиції своїх пращурів і героїв України і приймає виклики сьогодення.

Відповіддю на такі виклики став Майдан 2014 року. Нині ми маємо згадати  про героїв Небесної сотні, серед яких було багато молоді. Спочатку вони боролись за право вибору. Потім їм довелось вимагати права жити. І хоч кулі снайперів – це вагомий аргумент, але ні кулі, ні гранати, ні нелюдська жорстокість не змогли перемогти цих людей. Вони гинули, та не здавались...

Так на Майдані з'явилась ще одна сотня - Небесна. Для України це найголовніша, найвпливовіша сотня. Кожен із них заплатив за свої переконання найвищу ціну - життя. І для нас є святим обов'язком гідно вшанувати Героїв. Щоб ми пам'ятали - хто і за що загинув. Щоб ми їх не зрадили.

(Вчитель запалює свічку пам’яті. Учні хвилиною мовчання вшановують героїв).

Відео «Герої не вмирають»

Ніколи не згасне пам'ять і про воїнів АТО, які на передовій захищають Україну, продовжуючи традиції козаків, українських дисидентів-правозахисників. 

Слова «Слава Україні – Героям слава» перестали бути просто вітанням. Це шана найкращим синам і донькам нашої Батьківщини, які не злякалися і пожертвували собою заради рідної землі.

Відео Загиблим в Україні присвячується..."Білі Лебеді у небесах..."

 

7. Підбиття підсумків. Рефлексія

Учні читають вірш Неоніли Гуменюк «Ми переможемо»:

Нас суворі будні закружляли,

І тепер нікому не до свят,

Зненацька віроломно так напали,

На Сході України йде війна. (1 учень)

 

Хоч неоголошена та підла,

"Кусає" ворог,наче той шакал.

І не один вже патріот загинув,

Щоб "старший брат" не став на п’єдестал. (2 учень)

 

Йому поперек горла наша єдність

Та свободолюбний наш народ.

Знищити він хоче незалежність

І волю нашу - це ж її оплот. (3 учень)

 

Та поламає свої зуби хижі

Об нашу мужність,силу і жагу

До вільного життя. Свою Вітчизну

Скривдити нікому не дамо. (4 учень)

 

Переможемо ми у важкому герці,

Хоч тисячі життів - його ціна.

І знову зацвітуть сади братерства

Та квіти миру й усмішки добра. (5 учень)

 

Учитель пропонує учням самостійно зробити висновок з почутого на уроці і підсумувати: «Що для мене Батьківщина?Чому я люблю Україну?».

                                     Відео Я люблю Україну свою!

 

Список використаних джерел

 

1. СЦЕНАРІЙ ПРОВЕДЕННЯ ПЕРШОГО УРОКУ «ГЕРОЯМ-ПАТРІОТАМ ВІЧНА ШАНА» для учнів 7-8 класів, автор-упорядник: Шкільна І.М.,канд. пед. наук, науковий співробітник лабораторії громадянського та морального виховання Інституту проблем виховання НАПН України.

 

2. http://ridna.ua/2015/04/konstytutsiya-pylypa-orlyka-povnyj-tekst

 

3. https://www.youtube.com

 

 

 

 

Категорія: Виховна робота | Додав: Nik
Переглядів: 659 | Завантажень: 35 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Copyright sasha-str © 2024Зробити безкоштовний сайт з uCoz