Субота, 04.05.2024, 02:24
Сайт Мостенця Андрія Володимировича
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [13]
Педагогічна діяльність [42]
Позаурочна діяльність [10]
Виховна робота [2]
Гурткова робота [2]
Дистанційне навчання [16]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Позаурочна діяльність

«Хочу, знаю, вмію» Інтелектуальна гра (Позакласний захід з трудового навчання)
25.03.2015, 00:33

Комунальний заклад

«Луцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13 Луцької міської ради»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Позакласний захід

Інтелектуальна гра «Хочу, знаю, вмію»

5 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                   Підготував

                                                                вчитель трудового

                                                 навчання

                                                             Мостенець А. В.

 

 

 

 

 

 

 

Луцьк 2013

5 Клас

Інтелектуальна гра «Хочу, знаю, вмію»

 

Тема:  основи матеріалознавства. Технологія виготовлення виробів з фанери

             та ДВП.

Мета:  повторити правила техніки безпеки під час перебування в майстерні,                             

             види та властивості фанери і ДВП, закріпити навики роботи    

             лобзиком;

             перевірити і закріпити знання з тем «Основи матеріалознавства»,  

             «Технологія виготовлення виробів з фанери та ДВП;

             розвивати логічне  мислення, вміння працювати в колективі

             виховувати працелюбність, уважність,

             сприяти розвитку компетентностей: 1) продуктивної творчої   

             діяльності; 2)саморозвитку і самоосвіти; 3) ключові і предметні.

Обладнання: спецодяг для учнів, заготовки з дерева, фанери та ДВП,   

             лобзики,  свердла по дереву і металу, напилки , напильники, керни,   

             лінійки,кутники, олівці, ножівки по дереву і металу, шліфувальна 

             шкурка, підставка для випилювання лобзиком, струбцини,

             штангенциркуль, мікрометр, киянки, стусло, рубанок, шила, молотки, 

             стамески, гострозубці, карточки із завданнями.

Пояснювальна записка.

Суть гри полягає в тому, щоб учні повторили велику кількість теоретичного матеріалу і деякі навички роботи у ході гри. У ході гри і змагань учні мають змогу спілкуватися, допомагати один одному, спостерігати за роботою інших та самостійно вчитися і шукати інформацію, а робити це у змагальній формі набагато цікавіше ніж просто виконувати доручення чи завдання вчителя. Перед початком гри   весь клас об’єднується у групи 5-10 учнів, вибирається капітан і назва команди. Вчитель ознайомлює учнів із метою, змістом і правилами гри, а також пояснює як будуть оцінюватись завдання та конкурси.

Структура заняття

І. Організаційний етап.

ІІ. Мотивація проведення заняття.

Мотивація заняття проходить за допомогою вправи мозковий штурм. Перед учнями на спеціальному стенді розкладено масу різних інструментів і обладнання. Частина з них їм вже відомі, а інша зовсім невідома і загадкова. Учням пропонується підійти до стенду і спробувати назвати відомі їм інструменти та їх призначення. Одні учні називають назви інструментів, інші доповнюють, всі разом стараються визначити призначення цих інструментів. Вчитель наголошує, що така форма співпраці і об’єднання зусиль дуже ефективна під час навчання. Після цього оголошується тема і мета заняття.

ІІІ. Конкурсна частина.

План проведення гри

1. Повторення правил ТБ під час перебування в майстерні. (Елементи гри Брейнг-ринг)

2. Повторення теоретичного матеріалу по темі: «Основи матеріалознавства. Технологія виготовлення виробів з фанери та ДВП».

3. Повторення практичних навичок:

а) вибрати заготовку і необхідні для роботи інструменти;

б) розмітити заготовку;

в) підготовити робоче місце і лобзик;

г) виготовити виріб;

д) опорядити виріб.

4. Підведення підсумків гри, оголошення результатів. Виставлення оцінок.

 

  1. Відгадай номер правила  в інструкції з ТБ під час перебування в шкільній майстерні.

Правила. Кожна команда делегує свого представника для конкурсу. Ці учні виходять на середину. Вчитель зачитує правило, а учні мають відгадати номер.  Виграє той з учасників, хто вгадає номер або назве номер ближчий до правильного. Переможець одержує 2 бали, наступний учень 1 бал, третій – 0 балів.

А. Бути дисциплінованим, точно виконувати вказівки вчителя. (№3)

Б. Не крутити без потреби ручки й важелі верстатів та лещат. (№16)

В. Бережно відноситись до інструментів, матеріалів, економно використовувати електроенергію. (№8)

Г. Працювати сумлінно, своєчасно і якісно виконувати доручену роботу. (№9)

Д. Не вмикати механічні верстати і обладнання і не користуватись ними без дозволу вчителя. (№18)

Е. Обов’язки чергових по майстерні учні повинні виконувати сумлінно і добросовісно. (№25)

2. Відгадати поняття, назву інструмента чи виробу.

Правила. Кожній команді дають карточки із списком описаних понять і запитань, над якими можна працювати протягом всієї гри. Потрібно продовжити речення або дати відповідь на запитання. За кожну правильну відповідь нараховується по одному балу. Крім цього капітани команд повинні відповісти на три запитання від кожної команди суперниці. Правильна відповідь в цьому разі оцінюється у 3 бали. Запитання не повинні повторюватися і вони автоматично викреслюються із списку, що оцінюється в кінці уроку.

1)Діяльність людини, спрямована на виробництво корисних речей або виконання корисної роботи, називається… (Працею)

2)Робота підприємства, спрямована на перетворення сировини або матеріалів на корисні речі (вироби), називається… (Виробничим процесом)

3)У повсякденному житті людина користується різноманітними корисними речами… (Результатами своєї праці)

4)Вид технологічної діяльності, спрямованої на виконання конкретної роботи, називається… (Технологічною картою)

5)Інструменти, прилади, пристосування, за допомогою яких виконується певна робота… (Знаряддя праці)

6)Пристосування, обладнання, за допомогою якого спрощується або полегшується процес виготовлення виробу… (Пристрій)

7)Корисна річ, виріб, що є результатом людської діяльності… (Продукт)

8)Сукупність засобів і знарядь праці, що застосовуються в процесі виготовлення корисних речей… (Техніка)

9)Сукупність знань, відомостей про послідовність окремих виробничих операцій у процесі виготовлення корисних речей… (Технологія)

10)Ділянка майстерні з необхідним обладнанням, інструментами та матеріалами, на якій виконуються практичні роботи… (Робоче місце)

11)Простір, у межах якого при зручному положенні частин тіла (тулуба, рук, ніг, голови) можна дістати потрібний інструмент або матеріал… (Робоча зона)

12)Усі рухи на робочому місці виконують у межах досяжності рук… (Максимальна зона досяжності на робочому місці)

13)Умови праці, за яких ніщо не загрожує здоров’ю дитини…(Безпека праці)

14)Устаткування для кріплення заготовок при їх обробці ручним способом… (Верстак)

15)Наскрізний отвір квадратної форми для кріплення клинків…(Гніздо)

16)Дерев’яний брусок їх закріпленою на ньому металевою пластиною…(Гребінка)

17)Пристрій для міцного затискання деталі, що обробляється…(Затискач)

18)Дерев’яний брусок для утримання заготовки у верстаку під час її обробки…(Клинок)

19)Слюсарний пристрій для затискування оброблюваної деталі…(Лещата)

20)Сукупність механізмів, пристроїв, інструментів для виготовлення виробу…(Обладнання)

21)Сукупність продуктів, що випускає підприємство..(Продукція)

22)Найвищі з усіх рослин, хоча є серед них і карлики, до кількох сантиметрів заввишки…(Дерева)

23)Основна частина дерева…(Стовбур)

24)Верхня частина дерева, яка складається з гілок і листя…(Корона)

25)Важливий обов’язок кожної людини…(Охорона природи)

26)Спеціальні лісові господарства, у яких проводиться вирощування дерев для промислової переробки й виробництва деревних матеріалів…(Лісгосп)

27)Розріз деревини вздовж стовбура через серцевину називають…(Радіальний)

28)Обпиляна чотиригранна колода…(Брус)

29)Особливість, характерна для чого-небудь. Наприклад, запах, колір, звукопровідність тощо… (Властивість, ознака)

30)Пристрій з електромотором, призначений для розпилювання колод на пиломатеріали…(Пилорама)

31)Розчинені у воді речовини, які живлять рослину…(Поживні речовини)

32)Сукупність певних ознак, властивостей, якими характеризується дерево…(Порода дерева)

33)Запаси чого-небудь у природі, які можна використати в разі потреби ... (Природні ресурси)

34)Книга, у якій записані рослини і тварини, що охороняються державою і заборонені для промислового використання…(Червона клина України)

35)Тонкий щільний шар якого-небудь матеріалу (Деревини, металу, паперу, тощо)…(Лист)

36)Надання виробу естетичного вигляду…(Оздоблення)

37)Машина або пристрій для ущільнення чого-небудь…(Прес)

38)Стискування чого-небудь пресом…(Пресування)

39)Проникнення, проходження клею в щілини між частинками речовини…(Просочування клеєм)

40)Знімання з поверхні деревини стружки різальними інструментами…(Стругання деревини)

41)Близьке (щільне) розміщення частинок чого-небудь…(Ущільнення)

42)Що виготовляють з подрібнених відходів деревини? ( ДВП )

43)Як називається природний малюнок на обробленій поверхні деревини. (Текстура)

44)Що виготовляють з колод? (Пиломатеріали)

45)З чого виготовляють фанеру? (Шпон)

46)Нічим не заповнений простір…(Порожнина)

47)Сітка для швидкого відтворення малюнка…(Трафарет)

48)Стержень, що має на своїй поверхні виступи і впадини у вигляді спіралі…(Гвинт)

49)Різальний інструмент для виконання отворів у деревині, металі та інших матеріалах…(Свердло)

50)Пристрій, що перетворює або передає рух…(Механізм)

3. Повторення практичних навичок:

Завдання: «Виготовити квадрат розміром 50х50х4»

а) вибрати заготовку і необхідні для роботи інструменти;

б) розмітити заготовку;

в) підготовити робоче місце і лобзик;

г) виготовити виріб;

д) опорядження виробу.

Пояснення і правила.

Всі необхідні інструменти і матеріали знаходяться на вчительському столі. Учні всіх команд по одному від кожної виходять і виконують запропоновані вчителем операції. Кожна правильно виконана операція оцінюється у три бали. Кожну наступну операцію виконує інший учень від команди.

А) виконання першої операції потребує від учнів правильного вибору заготовки із кількох запропонованих, а також вибір і обґрунтування вибраних інструментів. Учень який справиться з поставленим завданням найкраще одержує 3 бали, наступний 2 бали і останній 1 бал.

Б) виконання другої операції вимагає правильне розташування і чіткість розмічання;

В) третій учень повинен закріпити столик для випилювання на верстаку, правильно закріпити пилочку у лобзику;

Г) четвертий учень повинен власне виготовити виріб;

Д) п’ятий учень повинен опорядкувати виріб;

 

ІV. Підведення підсумків.

 

Картка із завданнями для команд

2. «Основи матеріалознавства. Технологія виготовлення виробів з фанери та ДВП».

Правила. Кожній команді дають карточки із списком описаних понять і запитань, над якими можна працювати протягом всієї гри. Потрібно продовжити речення або дати відповідь на запитання. За кожне правильну відповідь нараховується по одному балу. Крім цього капітани команд повинні відповісти на три запитання від кожної команди суперниці. Правильна відповідь в цьому разі оцінюється у 3 бали. Запитання не повинні повторюватися і вони автоматично викреслюються із списку, що оцінюється в кінці уроку.

1)Діяльність людини, спрямована на виробництво корисних речей або виконання корисної роботи, називається…

2)Робота підприємства, спрямована на перетворення сировини або матеріалів на корисні речі (вироби), називається…

3)У повсякденному житті людина користується різноманітними корисними речами…

4)Вид технологічної діяльності, спрямованої на виконання конкретної роботи, називається…

5)Інструменти, прилади, пристосування, за допомогою яких виконується певна робота…

6)Пристосування, обладнання, за допомогою якого спрощується або полегшується процес виготовлення виробу…

7)Корисна річ, виріб, що є результатом людської діяльності…

8)Сукупність засобів і знарядь праці, що застосовуються в процесі виготовлення корисних речей…

9)Сукупність знань, відомостей про послідовність окремих виробничих операцій у процесі виготовлення корисних речей…

10)Ділянка майстерні з необхідним обладнанням, інструментами та матеріалами, на якій виконуються практичні роботи… 

11)Простір, у межах якого при зручному положенні частин тіла (тулуба, рук, ніг, голови) можна дістати потрібний інструмент або матеріал…

12)Усі рухи на робочому місці виконують у межах досяжності рук…

13)Умови праці, за яких ніщо не загрожує здоров’ю дитини…

14)Устаткування для кріплення заготовок при їх обробці ручним способом…

15)Наскрізний отвір квадратної форми для кріплення клинків…

16)Дерев’яний брусок їх закріпленою на ньому металевою пластиною…

17)Пристрій для міцного затискання деталі, що обробляється…

18)Дерев’яний брусок для утримання заготовки у верстаку під час її обробки…

19)Слюсарний пристрій для затискування оброблюваної деталі…

20)Сукупність механізмів, пристроїв, інструментів для виготовлення виробу…

21)Сукупність продуктів, що випускає підприємство..

22)Найвищі з усіх рослин, хоча є серед них і карлики, до кількох сантиметрів заввишки…

23)Основна частина дерева…

24)Верхня частина дерева, яка складається з гілок і листя…

25)Важливий обов’язок кожної людини…

26)Спеціальні лісові господарства, у яких проводиться вирощування дерев для промислової переробки й виробництва деревних матеріалів…

27)Розріз деревини вздовж стовбура через серцевину називають…

28)Обпиляна чотиригранна колода…

29)Особливість, характерна для чого-небудь. Наприклад, запах, колір, звукопровідність тощо… 

30)Пристрій з електромотором, призначений для розпилювання колод на пиломатеріали…

31)Розчинені у воді речовини, які живлять рослину…

32)Сукупність певних ознак, властивостей, якими характеризується дерево…

33)Запаси чого-небудь у природі, які можна використати в разі потреби ...

34)Книга, у якій записані рослини і тварини, що охороняються державою і заборонені для промислового використання…

35)Тонкий щільний шар якого-небудь матеріалу (Деревини, металу, паперу, тощо)…

36)Надання виробу естетичного вигляду…

37)Машина або пристрій для ущільнення чого-небудь…

38)Стискування чого-небудь пресом…

39)Проникнення, проходження клею в щілини між частинками речовини…

40)Знімання з поверхні деревини стружки різальними інструментами…

41)Близьке (щільне) розміщення частинок чого-небудь…

42)Що виготовляють з подрібнених відходів деревини?

43)Як називається природний малюнок на обробленій поверхні деревини. (Текстура)

44)Що виготовляють з колод?

45)З чого виготовляють фанеру?

46)Нічим не заповнений простір…

47)Сітка для швидкого відтворення малюнка…

48)Стержень, що має на своїй поверхні виступи і впадини у вигляді спіралі…

49)Різальний інструмент для виконання отворів у деревині, металі та інших матеріалах…

50)Пристрій, що перетворює або передає рух.

Категорія: Позаурочна діяльність | Додав: Nik
Переглядів: 1910 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Copyright sasha-str © 2024Зробити безкоштовний сайт з uCoz